Valgurikas dieet riisiga

valgurikas dieet riisigaIdamaadel räägitakse, et riisis peitub pikaealisuse saladus. Dieetoloogid peavad seda ideaalseks lisandiks valgutoidule, kuna ta asendab hästi leiba. Riis on suurepärane ka selle poolest, et sisaldab organismile vajalikke aineid, kuid ei soodusta kaalu kasvu. Riis on ka ise rikas valkude poolest, aga mis kõige hinnalisem — ta sisaldab küllaldasel määral süsivesikuid, mis on vajalikud rasva põletamiseks rakkudes. Keetke riisi ilma soola ja võita (rasvaineteta). Toiteväärtuselt 150 g riisi võib asendada tervet klaasi piima.

Esmaspäev

Hommikusöök: klaas piima, väike röstitud musta leiva viil.
Lõuna: 150 g riisi, 100 g salatit toorestest juurviljadest.
Õhtusöök: 100 g keedetud liha, 150 g salatit toorestest juurviljadest, klaas õunamahla.

Teisipäev

Hommikusöök: 100 г rasvavaba kohupiima. Tass teed või musta kohvi ilma magusata.
Lõuna: 150 g keedetud liha, 100 g riisi.
Õhtusöök: 200 g salatit värsketest tomatitest ja mugulsibulast, millele on natuke lisatud taimeõli, klaas tomatimahla.

Kolmapäev

Hommikusöök: 100 g keedetud liha. Tass mittemagusat teed.
Lõuna: 150 g keedetud kala, 150 g salatit hapukapsast ja mugulsibulast ning rohelisest hernest.
Õhtusöök: 150 g riisi, üks keskmine õun, klaas õunamahla.

Neljapäev

Hommikusöök: 100 g keedetud lahjat sealiha. Tass teed või musta kohvi ilma magusata.
Lõuna: taldrikutäis mitterasvase lihapuljongiga juurviljasuppi. Väike viil musta leiba.
Õhtusöök: 100 g keedetud liha, 150 g riisi, klaas õunamahla.

Reede

Hommikusöök: klaas piima, väike röstitud musta leiva viil.
Lõuna: 150 g keedetud kala, 2 keedetud kartulit, 100 g salatit värskest riivitud porgandist + natuke hapukoort.
Õhtusöök: 100 g keedetud mitterasvast lambaliha, 150 g salatit toorestest juurviljadest.

Laupäev

Hommikusöök: keedetud muna (pehme). Tass mittemagusat teed, 2 kuiva küpsist.
Lõuna: 100 g riisi, 100 g keedetud liha.
Õhtusöök: 200 g keedetud kala, 100 g salatit puuviljadest (õunad, ploomid, pirnid, apelsinid). Klaas apelsinimahla

Pühapäev

Hommikusöök: 100 g keedetud liha, väike röstitud musta leiva viil. Tass teed või musta kohvi ilma magusata.
Lõuna: 100 g riisi, 150 г salatit toorestest juurviljadest + natuke taimeõli.
Õhtusöök: 200 g keedetud mitterasvast lambaliha, 100 g salatit hapukapsast ja mugulsibulast ning rohelisest hernest.

Mõnusat salenemist!

Tuuli Mäemat
Ilu&Mood toimetaja